Co dělat, když vás někdo okrade na internetu

Vytisknout stránku Vytisknout stránkuMichal Škrabálek, 11. červenec 2012

Co dělat, když vás někdo okrade na internetu

Nakupujete na Aukru, eBay nebo jiných webech? Pak se dříve nebo později stanete obětí podvodu. Tak to prostě je. V tomto článku se dozvíte, jak postupovat, abyste dostali své peníze zpět. Finty podvodníků jsou totiž mnohdy opravdu propracované.

Na internetu nakupuji opravdu hodně, a tak jsem se už několikrát setkal s podvodníky. Stát se obětí podvodu je neuvěřitelně jednoduché. My lidé jsme přirozeně důvěřiví. Do té doby, než s námi někdo opakovaně nevyběhne. Poučte se ze zkušeností jiných a velmi výrazně znížíte riziko, že se to stane i vám.


Podvody na aukro.cz

Aukro se zdá být bezpečné. A také relativně bezpečné je. Každý kupující i prodávající se musí zaregistrovat a ověřit svou identitu potvrzením kódu, který je zaslán poštou. Podvodníci se ale nezastaví před ničím. Jakmile dostanou vaše peníze, přestanou komunikovat. Nedočkáte se odpovědi na e-mail, telefon je nedostupný, prodejce vás ignoruje. Co teď?

Aukro velmi halasně propaguje tzv. Program ochrany kupujících, ve kterém garantuje uhrazení škody. Má to však tolik háčků a tak šílené podmínky, že získat celou částku, o kterou jste byli okradeni, je nemožné. Aby se s vámi provozovatel aukra vůbec bavil, musíte udělat několik kroků:

Jak získat zpět peníze

1) Podat trestní oznámení na policii.
Už to samo o sobě je šílená otrava. Trestní oznámení musí obsahovat všechny potřebné náležitosti a musí být podáno na obvodní oddělení městské policie, nejlépe v místě vašeho bydliště. Pro text trestního oznámení můžete využít například tuto šablonu. Důležité je písemně uvést žádost o vyrozumění o výsledku šetření, jinak můžete čekat několik měsíců nebo taky navěky. Policie si vás následně předvolá k výslechu, sepíše protokol a pošle vás domů. Tento protokol budete potřebovat, aukro ho vyžaduje, požádejte proto o kopii. Hezké je, že pokud policie případ tzv. odloží, máte smůlu a aukro se s vámi nebude bavit.

2) Vyplníte tzv. formulář do Programu ochrany kupujících.
Formulář je dostupný na stránkách aukra. Popíšete všechny okolnosti případu - kdo vás okradl, které aukce se to týká, souhrn komunikace s prodávajícím, vyjádření policie, výpis z bankovního účtu, na kterém je zřejmé, že jste odeslali platbu na účet kupujícího. Formulář musíte vyplnit nejdříve měsíc a nejpozději tři měsíce po skončení aukce. Jinak máte (opět) smůlu.

3) Asi za měsíc vám aukro pošle požadavky na doplnění dalších podkladů.
Vidíte, jak se to všechno hezky protahuje? Vše samozřejmě vyžadují písemně a doporučeně, což stojí spoustu času a peněz. Až bude zaměstnanec aukra spokojený a vy dostatečně zdeptaní tím, jak je všechno šíleně komplikované a zdlouhavé, dostanete od aukra náhradu škody.

Jakou náhradu škody můžete očekávat

Pokud si myslíte, že získáte zpět všechny své peníze, jste na velkém omylu. Dejme tomu, že jste nakoupili zboží za tři stovky a stovku zaplatili za poštovné. Pokud budete úspěšní ve všech třech výše uvedených bodech, aukro vám vrátí peníze za zboží. Nikoliv za poštovné. Takže dostanete zpět tři stovky. To docela jde... jenže... za vytištění a doporučené odeslání všech těch formulářů, žádostí a trestních oznámení zaplatíte dobrou stovku. Cesta na policii také něco stojí. Ověřený výpis z účtu z vaší banky (ten aukro tvrdošíjně vyžaduje) stojí další stovku. Kolik jste tedy dostali zpět? Ušmudlané kilčo. A kolik vás to stálo času? Pokud jste si tím vším už prošli a znáte všechny postupy, zabere vám všechno vyřizování cca deset hodin. Pokud se vám to stalo poprvé, počítejte cca 20 - 40 hodin. Bez legrace.

Jak se bránit a co dělat

  • Nikdy, opravdu nikdy nekupujte nic od uživatelů, kteří mají hodně negativních hodnocení
  • Nekupujte nic od uživatelů, kteří nemají žádné nebo velmi málo pozitivních hodnocení
  • Velmi pečlivě sledujte, jakým způsobem s vámi prodejce komunikuje a zda se podepisuje celým jménem
  • Zkuste prodejci zatelefonovat (podvodníci telefon nezvedají nebo uvádějí falešná čísla)
  • Zadejte si jméno nebo e-mail prodejce do Googlu a zjistěte, zda se o něm nemluví v souvislosti s podvody
  • Při přebírání zásilky ji rozbalte před pracovníkem pošty - pokud obsah neodpovídá, ihned reklamujte a volejte policii, máte svědka.
  • Okradli vás? Braňte se! Tím, že to necháte plavat, bude mít zloděj velkou motivaci svou akci zopakovat.
  • Podvodníci obvykle okradou větší množství lidí najednou. Vy jste nejspíš pouze jeden z těch nešťastníků. Nespoléhejte na to, že podvod budou řešit ostatní poškození. Nebudou. Jste-li okradeni, zjistěte si kontakty na všechny poškozené a snažte se jich sehnat tolik, aby celková škoda přesáhla 5000,- Kč. Pokud je škoda menší, jedná se o přestupek a nikoliv trestný čin. Je-li škoda nad 5000,- Kč a jde o trestný čin, policie má mnohem větší motivaci případ řešit a má také mnohem více pravomocí. Uveďte v trestním oznámení, že poškozených je více (nejlépe i jejich jména a kontakty) a předpokládanou výši celkové škody klidně nadsaďte.

Příklady z praxe

Na Aukru jsem byl okraden třikrát ze 73 nákupů. Takže každý 24. nákup byl podvod. Vcelku drsná bilance. Z toho dvakrát jsem dostal své peníze zpět (resp. jejich část, viz výše) využitím Programu pro ochranu kupujících. Zlodějíčci skončili v rukou policie. V prvním případě se podvodník přiznal, obratem uhradil škodu a ušetřil si spoustu problémů. Ve druhém případě zcela naivně zapíral, takže to šlo k soudu. A to byl krátký proces. Podvodník nakonec škodu zaplatil.

A ten poslední, nepovedený případ? Komunikace s aukrem byla tak zdlouhavá a otravná (pracovníci mají evidentně v popisu práce házet vám klacky pod nohy, abyste to vzdali), že mě to po čase přestalo bavit a nechal jsem to plavat. Odpověď z Aukra trvá jeden až dva dny a většinou obsahuje obecné fráze a zcela nesmyslné požadavky mnohdy i nesouvisející s případem. Musíte například doložit, že jste prodejci odeslali informaci o tom, že odstupujete od smlouvy. WTF? Někdy na takové věci prostě nemáte čas ani chuť. Celé to však mělo vcelku vtipnou dohru. Cca po roce mi přišel dopis od policie - případ byl odložen z důvodu smrti obviněného. Karma může být svině, napadlo mě. Nebo si to chlapec hodil sám, okradených bylo víc, tak jistě neměl lehké spaní. Je to zvláštní pocit, když poprvé v životě necítíte lítost nad smrtí relativně mladého člověka...


Podvody na inzertních serverech

Tady je to složitější. Jste v tom sami, nikdo kromě policie vám nepomůže. Ale to neznamená, že se nemůžete bránit. Můžete a máte i jiné možnosti, než když se musíte spoléhat jen na Aukro.

Jak získat zpět peníze

Pokud prodejce přestal reagovat a objednané zboží nedorazilo, stručně mu napište, že má 5 pracovních dní na to, aby dal vše dopořádku, jinak se obrátíte na policii. Jste-li tvrdší povahy a znáte adresu prodejce, navštivte ho osobně, nejlépe s partou kamarádů, kteří rádi tráví svůj volný čas v posilovně. S největší pravděpodobností dostanete své peníze během několika minut. Účinné je také vylepení plakátků s informacemi o tom, že pan xxx je zloděj, na veřejná místa v okolí jeho bydliště. Funguje také telefonát jeho přátelům, rodinným příslušníkům, zaměstnavateli nebo do školy zlodějíčka. Tohle je velmi účinné. Pokud to nelze řešit osobně nebo prodejce nereaguje, musíte jít na policii.

Podejte standardní trestní oznámení (vzor) a nezapomeňte se zmínit, že požadujete informaci o průběhu vyšetřování do třiceti dnů. Policie si vás následně pozve k výslechu. Uveďte maximum informací zejména ohledně vaší komunikace s podvodníkem. Přineste vytisknuté veškeré e-maily včetně hlaviček zpráv, ve kterých jsou uvedeny identifikátory komunikujících, IP adresy, poštovní servery, apod. Díky tomu lze většinou vystopovat počítač, ze kterého komunikace probíhala. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že výslech není nic nepříjemného, absolvoval jsem ho jako poškozený několikrát. Když projevíte trochu empatie, policisté vám vyjdou maximálně vstříc. Měli by přece pomáhat a chránit. Sepíšete protokol a tady vaše aktivita prozatím končí. Musíte počkat, co policie vykutí. Obvykle to trvá několik měsíců a s největší pravděpodobností se pachatele podaří najít.

Pokud se pachatel přizná (záleží na množství důkazů, které jste policii poskytli a její snaze to dotáhnout do konce) a pochopí, že hra skončila, dostanete své peníze zpět a případ je uzavřen. Můžete si být jisti, že zlodějíček už si nikdy nic podobného nezkusí. Pokud se pachatel nepřizná, policie vám pošle vyjádření o tom, že se skutek stal, ale náhradu škody musíte vymáhat v občanskoprávním řízení (policie v této fázi nemůže nikomu nařídit, aby uhradil škodu). Tzn. budete se muset soudit.

Soud však dnes není nic složitého. Žalobu můžete podat elektronicky (stojí to tři stovky). Tady doporučuji řešit to přes advokáta, ušetříte si spoustu času. Na internetu naleznete advokáty, kteří si práci neúčtují od poškozeného, ale od obviněného nad rámec vzniklé škody. Tzn. zlodějíček bude muset uhradit škodu vám, soudní výlohy a ještě práci advokáta. Soudní řízení trvá několik měsíců až rok. Vzhledem k tomu, že máte potvrzení od policie o tom, že se stal trestný čin nebo přestupek, soud již nebude zkoumat, kdo má pravdu. Můžete tak k žalobě podat návrh na tzv. platební rozkaz, kdy soud rovnou rozhodne o uhrazení škody s termínem splatnosti. Pokud zloděj neuhradí, nastupuje znovu policie, tentokrát s cílem získat zpět peníze, které vám patří. Můžete také podat návrh na exekuci, tam začíná ještě větší legrace, protože dlužník může kvůli pár korunám přijít třeba o bydlení. Je velmi vysoká pravděpodobnost, že nejpozději v tomto bodě budete mít své peníze zpět na účtu. A to včetně nákladů za poštovné. A když budete hodně asertivní, tak včetně všech vašich nákladů na celou tu srandu (poštovné, benzín za cesty na policii, apod.)

Jak se bránit a co dělat

  • Pokud můžete, přebírejte zboží osobně
  • Velmi pečlivě sledujte, jakým způsobem s vámi prodejce komunikuje, zda se podepisuje celým jménem
  • Zkuste prodejci zatelefonovat (podvodníci telefon nezvedají nebo uvádějí falešná čísla)
  • Zadejte si jméno, e-mail nebo číslo účtu prodejce do Googlu a zjistěte si, zda se o něm nemluví v souvislosti s podvody
  • Pokud prodejce nemá ověřitelnou historii a vy ano, nebojte se požádat o zaslání zboží předem a vaši úhradu platbou na účet po převzetí a kontrole zboží. Sám mám stovky pozitivních hodnocení na českých i zahraničních inzertních serverech - nedůvěryhodným prodejcům posílám jejich odkazy a návrh na platbu po převzetí. Když prodejce vidí, že jsem spolehlivý a prověřený, téměř vždy na tuto nabídku přistoupí.
  • Při jakýchkoliv pochybnostech odstupte od obchodu

Příklad z praxe

Jen jednou z asi padesáti nákupů jsem byl okraden. Podvodníček neposlal, co poslat měl. Tímto způsobem obral asi deset lidí z jednoho inzertního serveru. Sveřepě tvrdil, že zásilky odeslal, ale nebyl schopen doložit číslo podacího lístku a tvrdil, že zásilku ztratila pošta. Kontaktoval jsem všechny podvedené. Někteří se tím nehodlali zabývat, ostatní spolupracovali do té míry, že poskytli své údaje a já jsem sepsal hromadné trestní oznámení. Policie si pozvala k výslechu všechny poškozené ze všech koutů republiky (každý musel přijít na policejní služebnu ve svém městě) a následně si policisté zašli promluvit s podvodníkem osobně. Zjistilo se, že je to čtrnáctiletý klučina, tedy trestně nezpůsobilý. Sepsali vyjádření, že se stal trestný čin a dál to musíme řešit soudně. V tomto okamžiku, cca rok po skutku, to většina poškozených vzdala. Zůstali jsme jen tři s tím, že další postup byl na mně.

Maminka mladého zlodějíčka uznala škodu, ale k úhradě se neměla. Po opakovaných odkladech to skončilo tím, že se mi vysmála do telefonu a přestala komunikovat. Našel jsem si tedy advokáta a začal škodu vymáhat přes něj. Podal jsem tři žaloby (za každého poškozeného, takže dohromady 900,- Kč). Soudce vydal platební rozkaz. Bez výsledku. Podali jsme tedy návrh na exekuci. A tohle už zabralo. Složenka s úhradou celé požadované částky přišla do měsíce. Je zajímavé, že nikdo nezkoumal skutečnou výši škody, policie i soud se drželi jen toho, co jsem vyčíslil v trestním oznámení a v žalobě. Pokud by chtěl obviněný dělat problémy, mohl by výši škody rozporovat, což naštěstí neudělal. Takže my tři poškození máme své peníze zpět. Po dvou letech. Za ten pocit zadostiučinění to stálo. Jen pro zajímavost, škoda u zbývajících třech poškozených byla celkem cca 3000,- Kč. Advokát však za svou práci naúčtoval podvodníkovi cca 20 000,- Kč za každého poškozeného (celkem tedy solidních šedesát papírů). Zloděj to nejspíš splácí dodnes.


Podvody na eBay.com

Nakupovat na eBay je velmi lákavé ze dvou důvodů: ceny a nabídka zboží. Na eBay koupíte opravdu všechno, včetně velmi raritního zboží. Ceny jsou také více než příznivé a poštovné do ČR stojí kupodivu méně než poštovné ze sousedního města (poštovné z UK nebo Hong Kongu stojí obvykle od 0 do 90,- Kč, ano mnohdy bývá zdarma). Bezpečnost nákupů na eBay je také výrazně vyšší než při nákupu v Česku. Nepoctivci jsou obvykle velmi rychle odhaleni nebo odrazeni systémem eBay, který proti nim důsledně bojuje. Zásadní vlastnost nákupů na eBay je, že platíte předem přes PayPal, což je velmi bezpečný platební systém provozovatele eBay. Řešení sporů na eBay je ale vcelku zajímavé. eBay nesídlí v Česku, takže pokud s vámi někdo vyběhne, zapomeňte na českou policii. S největší pravděpodobností se dozvíte, že to není v jejich působnosti a odkážou vás na provozovatele, tedy na eBay.

Naštěstí eBay disponuje perfektním programem eBay Buyer Protection. Jste-li nespokojeni s prodávajícím, vyplníte velmi stručný formulář, kde jen zaškrtáváte políčka a volíte předpřipravené odpovědi. Velmi jednoduché. Technická podpora eBay je špičková a profesionální, i když zaměstnanci eBay jsou studení jak psí čumák. Veškerý postup se řídí jasnými pravidly, ze kterých neslevují a jsou schopni vám v pěti mejlech po sobě opakovat stejný text. Jakmile odešlete tuto oficiální stížnost, dojde k automatickému založení tzv. sporu mezi vámi a prodejcem. Prodejce má 7 dní na to, aby předal zaměstnancům eBay podklady o tom, že vám odeslal zboží.

Tady nastávají dvě možnosti, jedna dobrá, druhá špatná.

  1. Podvodník nereaguje nebo nepřesvědčí technickou podporu eBay, že vám odeslal zboží.
    Tím celý spor končí ve váš prospěch. eBay vám automaticky pošle celou zaplacenou částku zpět na váš účet. Nemuseli jste nikam běhat, posílat tištěné dokumenty, nic zařizovat. Stálo vás to deset minut času.
  2. Podvodník v tom umí chodit a poslal vám místo objednaného zboží např. bezcennou minci.
    Upřímně - jste nahraní a své peníze už nikdy neuvidíte. Pracovníci eBay od vás budou požadovat důkaz, že v zásilce nebylo to, co jste si objednali. A ten důkaz neseženete. Museli byste mít potvrzení od pošty nebo od policie, a to v ČR nezískáte. Můžete rozhazovat rukama, reagovat naštvaně, apelovat na zaměstnance eBay, máte prostě smůlu. Spor je uzavřen pro nedostatek důkazů a vy jste definitivně přišli peníze.

Jak se bránit a co dělat

  • Vzhledem k obrovské nabídce eBay si můžete vybrat prodejce. Volte toho, kdo má alespoň několik stovek pozitivních hodnocení (někteří prodejci mají i několik desítek tisíc kladných). Nejlepší jsou prodejci, kteří prodávají pod značkou obchodu.
  • Nevolte prodejce z méně obvyklých zemí (Řecko, Itálie, apod.). Ti také mívají jen velmi málo pozitivních hodnocení. Nejspolehlivější jsou Britové a prodejci z Hong Kongu, kterých je navíc většina.

Příklady z praxe

Na eBay jsem byl okraden třikrát z více než 200 nákupů. To je velmi pozitivní bilance. Dvakrát mi eBay poslal peníze zpět téměř okamžitě a bez vyptávání. Ano, opravdu poslal peníze eBay, který nejprve vrátil peníze poškozenému a až poté páčil prodejce. Skoro by se až chtělo říct "bezvadná zkušenost". Ve třetím případě byl prodejce bohužel připraven a uměl v tom chodit. Místo objednaného zboží mi přišel malý čínský pytlík na čaj. Prodejce samozřejmě tvrdil, že poslal vše, co měl. Pracovníci eBay, kteří spor řešili, byli neoblomní. Bez důkazu mi nemohli přiznat odškodnění. Důkaz mělo být potvrzení od pošty a od policie. Spor byl uzavřen ve prospěch prodejce, který mimochodem okradl ve stejnou dobu cca 200 jiných uživatelů eBay. Bezva kšeft a půl milionu v kapse.


Závěr aneb (ne)nakupovat na internetu?

Jednoznačně nakupovat. Při dodržování zásad bezpečnosti, s troškou nedůvěřivosti a velkým kusem opatrnosti nemáte co ztratit. Naopak získáte výhody, kterých se při nákupu v kamenných obchodech nikdy nedočkáte. Nemusíte vytáhnout paty z domu, zaplatíte mnohem méně, seženete cokoliv, po čem toužíte. A poznáte nové lidi. Bezkonkurenčně nejlepší je nakupování na eBay, kde je minimální šance podvodu, velmi slušní a ochotní prodejci, obrovská nabídka zboží a fantastické ceny. A narozdíl od českých obchodníků si můžete usmlouvat docela zajímavou slevu. O nakupování na eBay chystám samostatný článek.

Univerzální odpověď na dotazy pod článkem

Na nic nečekejte a kontaktujte policii.

Stali jste se někdy obětí podvodu?
36 / 8 %
306 / 69 %
59 / 13 %
45 / 10 %
Celkem hlasů: 446
Vytisknout stránku Vytisknout stránkuMichal Škrabálek, 11. červenec 2012, zobrazeno 59289x, dnes 1x
Hodnocení4.6 (22)

Články > Návody > Související

15+ tipů pro mobilní verzi webu15+ tipů pro mobilní verzi webu
Mobilní uživatelé dobývají internet. A trpí. Pracovat s běžnou webovou stránku na malém displeji telefonu je totiž...
13 rad, jak se nenechat napálit na Facebooku13 rad, jak se nenechat napálit na Faceb...
Věděli jste, že Facebook poskytuje vaše velmi citlivé informace lidem, kteří se často pokouší vás okrást nebo vám...
Dark Art - Tajemný koktejl emocíDark Art - Tajemný koktejl emocí
Vyvolávat emoce je cílem téměř každé fotografie. Chcete-li na diváka opravdu zapůsobit a máte rádi temné a smutné...
Tipy pro hezké fotky: Kouzlo ostrostiTipy pro hezké fotky: Kouzlo ostrosti
Tímto článkem pokračuje krátký seriál pojednávající o zlepšování hotových fotografií. Minule jsme si řekli, jak...
Tipy pro hezké fotky: Upravujeme barvyTipy pro hezké fotky: Upravujeme barvy
Ve volném pokračování článku 15 tipů pro hezké fotky si ukážeme na příkladech, proč je fotka emotivnější se ztmavenými...
15 tipů pro hezké fotky15 tipů pro hezké fotky
Dobrá fotografie vyvolává emoce. Těch lze docílit mnoha prostředky. V tomto článku pro začátečníky se pokusím zmínit...

edit Přidat komentář

Komentáře (96)

#96
Zuzana
0
20. červen, suzanne.8 (at) email.cz
Dobrý den, pozor na paní s emailem macousinz (at) gmail.com (již někdo se tady taky zmiňoval). Chtěla koupit kameru, prý je z Maďarska a peníze pošle na účet, jen jestli mohu kameru poslat jejímu synovi do Holandska. Až mailem od CITI BANK INTERNATIONAL, mi došlo o co jde. Požadovali ode mne potvrzení o odeslání kamery, jinak nepošlou peníze, tak se... mějte na pozoru a nenaleťte podvodníkům! Jestli to někomu pomůže, mám i bankovní kontakt na paní/pána (kdo by hádal že žádné Maďarsko...)
Name: BISIRIYU OLUWAKEMI
Address: House 2 Adenuga st, Podo Villiage,
City: Ibadan
State: Oyo state,
Country: Nigérie
Postal Code: 234-02
více
#95
Verča
0
13. červen, veronika.elsner (at) seznam.cz
Ahoj, chtěla bych se zeptat. Je tu někdo ochotný a "zkušený" mi pomoct, jak dostat zpátky peníze, o které mě okradl prodávající na sbazar.cz? Je mi 18 a vůbec nevím co mám teď dělat..Přišla jsem o 8000 Kč. Nevím na koho se obrátit..Prosím ozvěte se mi někdo..děkuju..
Odpověď: Nejlepší radu, jakou můžete dostat, je poslední věta článku. (14. červen)

#94
anonymní
+1
1. červen
Ahoj lidi, nahlašuju podvodnici, která zkouší lidi obrat na sbazar.cz, její e-mail macousinz (at) gmail.com. Požaduje zboží poslat předem a až jí údajně banka pustí peníze. Zkouší mi vyhrožovat e-maily od CITY INTERNATIONAL BANK, že pokud nepošlu zboží pošlou na mě Policii ČR, FBI apod. nenechte se oklamat. Má to opravdu propracované, ale já bez peněz nic nepošlu a nikdo mi nic nemůže.
#93
anonymní
0
29. duben, falconrsk (at) gmail.com
Mám opačný problém. Na aukru jsem vydražil předmět (minci), pán mi poslal peníze, já mu poslal minci, ale teď tvrdí, že to není ta co si myslel že to je, že to přeplatil desetinásobně, založil spor a vyhrožuje policií. V názvu ani popisu jsem nelhal, poslal jsem přesně to, co jsem psal že to je, žádná kopie ani nic podobného, takže může argumentovat... maximálně zavádějícím popisem, i když mě přijde docela jasný. Aukro se zatím ani nevyjádřilo, částka je pod 5000. Vypadá to spíš, že 'normálně' přestřelil s cenou a teď lituje vyhozených peněz. Ale nejsem firma ani půjčovna mincí, abych mu vracel peníze, navíc když mě hned bezdůvodně nazývá podvodníkem (přestože jsem na Aukru deset let a nemám jediné negativum). Mám ho ignorovat? více
#92
Pepa
0
22. duben, pepikzemik11 (at) seznam.cz
Zdravím, mám trošku jiný problém. S pánem jsme se domlouvali na výměně zboží, s tím, že každý zaplatí poštovné toho svého, on mi zaslal svůj balíček poslal, vše přišlo, nemusel sem nic platit, ok. Ještě toho dne jsem šel na poštu a svůj balíček sem mu zaslal. Bohužel, omylem na dobírku (bylo to poprvé co sem takhle něco někomu posílal), myslel sem si,... že je také vše ok, na poště sem přece nechal 100 kč. Pán včera napsal mail, že mu mám poslat ty peníze na účet, jinak že to bude řešit jinak. Večer sem mu vše vysvětlil a že peníze okamžitě zašlu složenkou. Zatím neodepsal. Peníze mu chci zaslat co nejdříve, nejsem žádný podvodník, jen blbec, který neumí posílat balíky (je mi 15 let). Chci se zeptat, zda mi popřípadě něco hrozí (policie, soud),když sem mu hned toho dne odepsal, omluvil se a napsal, že peníze okamžitě vrátím a jen čekám na jeho odpověď.
Mockrát děkuji
více
Odpověď: Pošlete pánovi peníze a pusťte to z hlavy. Nic se nestalo, nikomu žádná škoda nevznikla. Omyl se stát může. (22. duben)

#91
Pavlina
0
20. duben, cpavlinka (at) gmail.com
Zdravím, já mám trochu opačný problém. Nabízela jsem telefon k prodeji a ozval se mi člověk mluvící anglicky, ale s adresou v ČR. Domluvili jsme se, že ještě ten den pošle peníze a na email mi přijde potvrzení o platbě. Já jsem mezitím šla odeslat telefon, protože se blížili svátky, bylo to vše trochu narychlo. Nyní se tluču na čelo, proč jsem to neposlala... na dobírku potvrzení z banky dorazilo, ale s tím, že je potřeba poslat potvrzení o odeslání zboží a až následně banka peníze uvolní o odešle. Všechna potvrzení z pošty jsem odeslala jak kupujícímu, tak i na email banky, ale peníze stále nedorazily. Je to týden, tak přemýšlím, jak dále postupovat. Na emaily mi kupující zatím nereagoval více
Odpověď: "Potvrzení", které jste dostala "z banky", není nic jiného, než text vycucaný z prstu vaším kupujícím. Je to typický podvod, obraťte se na policii. (20. duben)

#90
Eva
0
27. březen, Eva.zajickova.84 (at) seznam.cz
Omlouvám se ale firma se jmenuje bezvamoda.net. a ne bezvanet.cz,jak jsem špatně uvedla v předchozí zprávě. Eva
#89
Eva
0
27. březen, Eva.zajickova.84 (at) seznam.cz
POZOR na bezvanet.cz.Objednala jsem si 6.12. soupravicku pro dítě a dodnes mi nic nepřišlo.Už ani neodpovídají na e-maily, které byly stejně směšné, např. Omlouváme se,ale nestíháme. Sice jsem přišla "pouze" o 500,- Kč,ale spíš mě štve to jednání. Chci to podat na policii,tak se chci zeptat,jestli nemá s touto firmou někdo zkušenost, či jestli už není nějaká stížnost podána. Děkuji za info
#88
Charles
0
16. březen, Karlos.L (at) seznam.cz
Take pridam CERSTVE. Nakoupil jsem na sbazaru telefon, telefon prisel ale byl vadny. Tak jsem ho vratil, penize ta cupka neposlala zpatky. V jeji a i me bance me rekli, ze s tim nemohou nic delat. A o bezvyznamnem podani stiznosti na sbazaru ( kde vlastne vyresi velky ho..o ) tak se ani nebavim. Asi se projedu a dotycnemu rozbiju drzku! Ale predtim trochu zneprijemnim zivot dotycne osobe !
#87
Tereza
0
27. únor, t.rysava (at) centrum.cz
Nakoupila jsem oblečení na Lotus Leggings. V balíčku přišla pouze polovina věcí, tedy zboží za tisíc korun nedorazilo. Bohužel až poté jsem se podívala do diskuzí o této firmě a okradených lidí jsou stovky. Často se stává, že zboží nedorazí vůbec. Obchodu se vyhněte obloukem.
Další komentáře
CalmCube2 CMS
RSSGoogle PlusYouTubeVytisknout stránkuGoogle Play Music· Mapa stránek· Mobilní verze · © 1998 - 2017 Michal Škrabálek